חופה תבחרי לנו שם, מה את אומרת על "שיטאקי"     ?

רגע חיים, זה לא עובד ככה

מודה אני, שלפני שעסקתי במיתוג כמקצוע וצברתי ניסיון, הייתי שמחה להמציא שמות קליטים, לכל מיני "כתבות" מוצרים ולמה לא גם חברות.

ככה בעצם נכשלתי בבחירת שם לעסקים המשפחתיים שלנו

 

לבחור שם זה תהליך…

כי הוא לא בא רק לשרת אתכם ע"ג החשבוניות, הוא בא בראש ובראשונה להתחבר לקהל היעד שלכם.

לתת לו טעימה ממי שאתם, להיות הכותרת בסיפור שלכם

בחירת שם לעסק- מיתוג

אז איך בוחרים שם לעסק?

שם לעסק, לא נבחר- אלא מתגבש מתוך תהליך אפיון עמוק, מתוך הערכים שאתם מייצגים,

מתוך הבידול שלכם בשוק התחרות.

הוא יכול לאפיין את החוזק שלכם- או את הצורך של קהל היעד (פחות בשם יותר בסלוגן)

קרו גם פעמים שהשם שבחרנו יחד עם הלקוחות, נגזר מתוך התחביבים שלהם.

אתן לכם דוגמא- פנו אליי בשיא הקורונה- זוהר ובן זוגה. היא יועצת עסקית לתהליכי שיווק- בחברות וארגונים, הוא מנהל מערך לוגיסטי בחברת הייטק.

 

השניים מצאו את עצמם יושבים בבית במהלך הקורונה, בלי מעש.

אחרי תקופה ארוכה ששניהם לא חזרו למשרד. נמאסה עליהם הישיבה בבית- והם החליטו להציע את עצמם מחדש בשוק העבודה.

זו היתה תקופה מאתגרת, לכן בדקו מה הם יכולים לעשות בינתיים להשלמת הכנסה,

בתקופה הזו כל ענייני השילוח והשליחים היו בעלייה חדה,

והם החליטו לפנות לאחד המחסנים הגדולים איתם עבד בן הזוג בתפקידו הקודם, ולהציע לעשות עבורם כמה שילוחים.

 

כך קרה שמרכב אחד, תוך כמה חודשים מעטים, הם פתחו צי משאיות, (סיפור אמיתי I kid you not)/

 

כשהתקשרו אליי, בלחץ אטומי, ביקשו שם לחברה, כי היה צורך לרשום דחוף בברשם החברות- והם גדלו כל כך מהר שאפילו לא הספיקו לתת שם לחברה.

ביקשם היתה, שלא רק שהשם יאפיין חברת שליחויות עם ניחוח "הייטקיסטי" אלא שיתאים גם לעיסוק שלה כיועצת עסקית.

התחלנו תהליך אפיון, מהיר ומקסים, שדייק את היתרונות שלהם כהיי-טקיסטים בשוק השילוח,

את הדיוק שלהם ויכולת ניהול שלא נראתה כמוה בתחום ששייך בדרך כלל לאנשי לאו-טק

 

אבל שם לא בא הפיצוח

 

דווקא כשהגענו לתחביבים שלהם- שניהם רוכבי אופניים- משכימי קום שאוהבים מהירות ואתגרים

הגיע הפיצוח- ונולדו כמה שמות מצוינים.

 

הם בחרו ונקראים היום EARLY BIRDS-

השם לא רק מעיד עליהם, אלא נותן גם מעין שדרוג לעולם השילוח וקורץ לשילוח ע"ג מטוסים, יעד אליו ישמחו להגיע.

 

בעצם הצלחנו להעיד הרבה- רק מבחירת השם, לתת את הניחוח ההיי-טקיסטי- לעולם של לאו טק,

להעיד על הבעלים של העסק, לרמוז על חריצות והגעה בזמן ולהיות רלוונטיים גם לחברת ייעוץ מסחרית, כפי שרצתה הלקוחה.

 

אז בפעם הבאה שאתם זורקים שמות באוויר- הנה כמה המלצות שלי אליכם

 

  1. תכתבו את הסיפור שלכם בקצרה
  2. תבחרו בין 3 ל 5 ערכים שהמוצר שלכם מייצג
  3. תרשמו את היתרונות והחסרונות שלכם על פני המתחרים
  4. תרשמו מהם הצרכים של קהל היעד שלכם
  5. תיקחו את היתרונות שרשמתם ותחפשו איפה הם מצטלבים עם קהל היעד שלכם
  6. עכשיו תעלו רעיונות מתוך זה

 

סקרנים מה עושים עם רשימת החסרונות- בפוסט אחר

צרו קשר

נעים מאוד

אני חופית, ארט דירקטורית לאסטרטגיה, מיתוג, ושיווק תוכן. התחלתי את דרכי ככתבת בידיעות אמריקה, אח"כ כעורכת מגזין. עריכת תוכן, ומציאת התכנים הנכונים לקהל היעד הם חלק ממה שמלווה אותי בבניית קונספט לעסקים, בידול ופיתוח שפה ויזואלית לעסקים.

עוד בלוגים בנושא

הרשמו לניוזלטר שלנו

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit

CALL ME
+
Call me!
דילוג לתוכן